www.happy-stories.net
Illustratie: FS Scholten

Algemeen

HB-Cafés zijn informele bijeenkomsten waar mensen bij elkaar komen om hun kennis over en inzicht in hoogbegaafdheid bij volwassenen te vergroten en daar met andere belangstellenden in een ongedwongen sfeer over te kunnen praten.

HB-Cafés worden georganiseerd door lokale teams van 3 à 4 vrijwilligers van het IHBV. De teams werken behoorlijk zelfstandig, maar wel onder de vlag van het IHBV. De teams kiezen zelf de thema’s voor de avonden, nodigen sprekers uit en zorgen voor een goede locatie. Als het HB-Café online is, ontvang je de dag van te voren de link voor de bijeenkomst, die in Zoom plaatsvindt.
Het IHBV zorgt voor de financiële afhandeling en kijkt mee of de sprekers voldoende deskundig en professioneel zijn. Maar we kunnen niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud van alle presentaties en eventuele tips en adviezen.

De bijeenkomsten beginnen meestal rond 19.00 uur of 19.30 uur en duurt tot uiterlijk 22.00 uur. In het algemeen bestaat het programma uit een presentatie of een interactieve werkvorm van ca. 2,5 uur met een pauze. En na afloop is er gelegenheid om na te praten en ervaringen uit te wisselen.

Deelname aan een HB-Café kost per 1 juni 2023 € 18,50 per persoon bij een fysieke bijeenkomst en € 10,00 voor een online bijeenkomst. Voor bijzondere bijeenkomsten zoals congressen hanteren wij aangepaste entreegelden. Uit het entreegeld betalen wij de zaalhuur, het Zoom-abonnement, de inbegrepen consumpties en de spreker van de desbetreffende bijeenkomst. De eventuele marge die nog overblijft, gebruiken we als vergoeding van algemene kosten van onze Stichting, zoals de website, nieuwsbrieven én eventueel andere activiteiten en projecten van de stichting die bijdragen aan onze missie.

Agenda

Een overzicht van de komende HB-Cafés vind je hier.

Aanmelden

1.Als je een bijeenkomst hebt gevonden waar je graag naar toe wilt, dan kan je je aanmelden via het formulier onderaan de beschrijving van de desbetreffende bijeenkomst.

2. Na het versturen van je aanmelding (en bij voorkeur ook al online betaling) krijg je van het boekingssysteem automatisch een bevestigingsmail.

NB. Mocht direct online betalen door technische redenen niet mogelijk zijn of geef je de voorkeur aan een handmatige bankoverschrijving naar onze bankrekening te doen, dan vind je in deze bevestigingsmail alle noodzakelijke informatie daartoe. Met name het boekingsnummer is belangrijk te vermelden, dan kunnen wij je gegevens gemakkelijk terugvinden. Helaas belanden onze bevestigingsmails nog wel eens in de spambox. We adviseren daarom om “administratie@ihbv.nl” toe te voegen in je adresboek.

3. Zodra wij jouw betaling (online of via de bank) hebben ontvangen is jouw aanmelding succesvol afgerond en sta je bij ons op de deelnemerslijst. Daarover ontvang je ook (automatisch) per e-mail een bericht. Hou er rekening mee dat als je handmatig betaalt, we bij een eventuele annulering zelf ook een handmatige terugstorting moeten doen en daar € 2,50 administratiekosten voor in rekening brengen. Dat doen we niet bij een iDeal-betaling.

Tip! Meld je op tijd aan voor de bijeenkomsten! Het komt vaak voor dat een bijeenkomst vol zit en het is natuurlijk jammer als je net die ene voor jou zou waardevolle bijeenkomst of inspirerende spreker zou missen. Je kan dan nog wel altijd gebruik maken van de wachtlijst.

Online bijeenkomsten

Online bijeenkomsten vinden altijd plaats binnen Zoom. Je ontvangt de uitnodiging een dag van te voren via de mail. Het IHBV maakt gebruik van een wachtkamer in Zoom; je wordt persoonlijk ontvangen en er wordt gecontroleerd of je op de aanmeldingenlijst staat,

Voor Zoom hoef je niets te downloaden of te installeren. Klikken op de link is voldoende. Het is wel aan te raden om gebruik te maken van een PC of laptop. Natuurlijk kun je ook meedoen via je telefoon of tablet, maar de bediening van Zoom op die apparaten is lastiger en niet alle mogelijkheden zijn makkelijk benaderbaar.

Wachtlijst

Op het overzicht van de komende bijeenkomsten kan je altijd in een oogopslag terugvinden hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn voor de bijeenkomst waar je graag naar toe wilt.  Wanneer het maximum aantal deelnemers bereikt is, is inschrijving voor die bijeenkomst niet meer mogelijk. Als je dat wil, kunnen we je dan nog wel plaatsen op de wachtlijst. Je kan daarvoor het formulier invullen onderaan de beschrijving van de desbetreffende bijeenkomst.

NB. Alleen wachtlijstmeldingen die op deze wijze binnenkomen, kunnen we verwerken. Je ontvangt van ons een bericht met de bevestiging dat we je op de wachtlijst hebben gezet. We nemen natuurlijk contact met je op zodra er alsnog voor jou een plek beschikbaar komt. Als je niets meer van ons hoort, dan is er helaas geen plek meer vrijgekomen.

Tip! Zorg dat je altijd direct op de hoogte bent van alle nieuwe en actuele bijeenkomsten, ander nieuws en wetenswaardigheden rondom het IHBV en de HB-Cafés en schrijf je hier in voor de nieuwsbrief.

Afmelden

Als je je hebt aangemeld, maar je kunt onverwachts niet komen, dan waarderen we het zeer als je ons dat even laat weten. Wellicht kunnen wij dan iemand anders weer blij maken met een vrijgekomen plek.

Je kan je alleen afmelden door een berichtje per e-mail te sturen naar het team van het organiserende HB-Café. Je kan hun mailadres vinden op hun locatiepagina op deze website. Vermeld hierbij altijd het boekingsnummer. Je kunt ook gebruik maken van het HB-Café-contactformulier.

  • Meld je je af uiterlijk 48 uur vóór aanvang van het HB-Café, dan heb je recht op volledige teruggave van het betaalde entreegeld mits je via iDeal hebt betaald. Heb je betaald door middel van een handmatige overschrijving dan moeten wij ook een handmatige terugstorting doen en houden wij € 2,50 administratiekosten in;
  • Meld je je later af dan heb je geen recht meer op teruggave van het entreegeld.

Je mag er ook voor kiezen het restitutiebedrag te doneren aan het IHBV. Dat stellen we bijzonder op prijs. Vermeld dit dan in je afmelding.